sábado, 14 de enero de 2017

HarvardX and MITx: Four Years of Open Online courses. Fall 2012-Summer 2016 #MOOC


Ya hablamos en este blogcito sobre este informe, el anterior al de hoy, el  sábado, 25 de abril de 2015 HarvardX and MITx: Two Years of Open Online Courses Fall 2012-Summer 2014 #MOOC ... así que hoy, les presentamos el recién publicado informe de 2016 fruto de la colaboración entre the HarvardX Research Committee at Harvard University and the Office of Digital Learning at MIT

Abstract:

In 2014 and 2015, a joint research team from Harvard University and MIT released summary reports describing the first two years of Harvard and MIT open online courses launched on the nonprofit learning platform, edX. These reports set expectations for the demographics and behavior of course participants and established an analytic framework for understanding the then-nascent online learning context known as the Massive Open Online Course (MOOC).

This “Year 4 Report” extends these earlier findings to four complete years of HarvardX and MITx courses on edX, resulting in one of the largest surveys of MOOCs to date: 290 courses, 245 thousand certificates, 4.5 million participants, 28 million participant-hours, and 2.3 billion events logged online. We present our findings in a series of nine exhibits that address questions about the evolution of the MOOC movement from its birth in 2012, through its current adolescence.


También os dejamos este enlace en el que se hace un resumen noticia del informe en la Harvard Gazette, bajo el título "Grading the MOOCs. New study examines who’s learning, and how": 


"Exploramos 290 cursos de Harvard y el MIT en línea, un certificaciones cuarto de millón, 4.5 millones de participantes, y 28 millones de participantes por la noche", dijo Ho, presidente del Vicerrector de avances en el aprendizaje (VPAL) Comité de Investigación y profesor de educación en Harvard.
"Intensa colaboración ha permitido el MIT y Harvard a estudiar conjuntamente casi 30 millones de horas de comportamiento alumno en línea y el crecimiento del espacio MOOC", dijo Chuang, decano asociado de aprendizaje digital y profesor de ingeniería eléctrica y ciencias de la computación, y profesor de la física .

(leer más...) Fuente: [ slideshare vía harvardX & MITx]

buscador

Google