miércoles, 14 de octubre de 2015

HTML 5 , Australia short-circuits, TAL Education Group, start-up Y Generation & Handicap UNESCO [5 enlaces] [5 links]

Hace muchísimo tiempo que no traemos nada a esta vieja sección del blogcito [5 enlaces][5 links] .. ahí va un refrito de noticias variadas:


“Just program it in HTML5.” “We are switching to HTML5.” “HTML5…HTML5…HTML5…”

Sound familiar? What does this cry for HTML5 mean for e-learning developers?
That Was Then

When e-learning was first gaining momentum (about 15 to 20 years ago), building courseware required some degree of programming capability: HTML and JavaScript to build a primary code base, ActionScript in Flash to create interactive objects and content, and a good knowledge of SCORM standards.

I would present at conferences and proclaim that attendees needed some of these programming skills. People would smile, shake my hand, and agree to learn more programming skills—and then they would hire me to create their programs for them. Simply, many instructional designers and facilitators charged with building e-learning were not interested in computer programming.

Hit the books, apprentices told, after training scheme powered down

Updated Australia's federal government is sending electrical trades students around the country back to textbooks, after a decision to discontinue a pilot program designed to improve apprentice retention rates.

The change comes with the end of a pilot project called Energise Oz, in which the federal government had funded a combination of apprenticeships, training, and mentoring for electricians.

The pilot had been funded with AU$22 million by the previous government, according to Fairfax.

The current government says instead that its replacement Australian Apprenticeship Support Network, which came into force in July, gives support “to 'targeted' apprentices and employers”.

A curious outcome of the change, however, has been to send electrical apprentices back to textbooks instead of the online learning platforms used under (and presumably developed for) the Energise Oz program.

TAL will receive 32 per cent equity in China’s leading online education startup

TAL Education Group, a K-12 after-school tutoring service provider in China, has invested US$30 million in Phoenix E-Learning, which operates China’s largest online educational platform serving the public school system.

Founded in 2003, Phoenix E-learning runs Zxxk.com, which it says is used in more than 30,000 public schools in China and has more than 15 million registered users.

This investment marks yet another move by TAL to become the leading player in online educational startups in China. TAL’s learning center network already includes 303 physical learning centers in 19 main cities in China.

In May this year, TAL acquired Gaokaopai, another educational startup site aimed at prepping students for China’s notorious Gaokao examination, a prerequisite for entrance into higher education institutions.


La jeune start-up française Y Generation Education veut permettre au plus grand nombre d'accéder au monde du travail, grâce à sa méthode d’apprentissage en ligne révolutionnaire. En lice pour le Google Impact Challenge, elle espère décrocher la somme de 500.000 euros.

Y Generation Education, c’est une association basée à Paris, couplée à une société installée au Brésil. Mais c’est aussi, et d’abord, le pari de trois amis : Ludovic de Gromard, Lois Warner, Clémence Coghlan, tous âgés de 28 ans, fraîchement diplômés de grandes écoles de commerce, et qui partagent une même envie d’entrepreneuriat. «Après un MBA à Buenos Aires, j’ai été envoyé à Dubaï pour le compte d’un groupe spécialisé dans la fabrication de bouteilles de luxe. Là-bas, j’étais chargé de recruter une équipe de 180 personnes, ce qui m’a conduit à mener plus de 1200 entretiens»  raconte Ludovic, l'un des trois cofondateurs. Face à lui, les candidats rencontrés n’ont pas les compétences requises par les entreprises, alors que ces dernières ont du mal à recruter.
Pour former, un système d’ «intelligence artificielle»

Une formation en ligne et en accès libre pour les enseignants, les familles et autres accompagnants de personnes handicapées sera lancée au Siège de l’UNESCO le 18 septembre.


De nombreux professionnels et accompagnants manquent de formation dans leur travail quotidien avec les personnes handicapées. Afin de répondre à ce besoin, l’UNESCO apporte son soutien au Consortium eLeSI (E-learning pour une société inclusive). Le projet eLeSI est une formation en ligne destinée aux enseignants, aux familles et aux professionnels qui travaillent avec des personnes souffrant de troubles de l’apprentissage, de troubles du spectre autistique et/ou de problèmes de santé mentale.

Il propose un module de formation générique et trois modules spécialisés, un par tranche d’âge (0-3 ans ; 4-16 ans ; 16 ans et +), couvrant toutes les étapes du développement des personnes selon une approche fondée sur le parcours de vie. Les contenus des différents modules ont été élaborés par l’Université de Chester (Royaume-Uni), l’Université de Mons (Belgique) et l’INS HEA (France).

Après le lancement, les enseignants et les autres professionnels qui travaillent avec des enfants et des adultes handicapés pourront accéder librement à la formation en ligne. Le système d’e-learning permet à l’élève de progresser à son rythme, où qu’il se trouve.

  Fuentes: [ varias]

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