domingo, 19 de julio de 2015

NAER Journal of New Approaches in Educational Research Vol 4, No 2 (2015)

Hoy traemos a este espacio el último número de la revista NAER Journal of New Approaches in Educational Research

Vol 4, No 2 (2015)

Table of Contents

Issue Introduction
Innovation and Research in Education: A Necessary Tandem for the 21st Century
La innovación y la investigación en educación. Un tándem necesario en el siglo XXI
Enric Mallorquí-Ruscalleda
DOI:10.7821/naer.2015.7.138
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
pages 69
Special Section: Innovation as Valuable Catalyst Element of Educational Reseach
Flexible Learning Itineraries Based on Conceptual Maps
Itinerarios de aprendizaje flexibles basados en mapas conceptuales
Olga Lucía Agudelo, Jesus Salinas Ibáñez
DOI:10.7821/naer.2015.7.130
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
pages 70-76
Cover Image
Early Childhood Student Teachers’ Observation and Experimentation of Creative Practices as a Design Processes
Observación y experimentación de prácticas creativas de los estudiantes de educación infantil como proceso de diseño
Janaina Minelli de Oliveira, Eliana Esther Gallardo-Echenique
DOI:10.7821/naer.2015.4.122
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
 INFOGRAPHY
 INFOGRAPHY (ES)
pages 77-83
The Impact of a Cooperative Learning Program on the Academic Achievement in Mathematics and Language in Fourth Grade Students and its Relation to Cognitive Style
Impacto de un programa de aprendizaje cooperativo en el rendimiento académico en matemáticas y español en un grupo de estudiantes de 4º de Primaria y su relación con el estilo cogni-tivo
Mery Luz Vega-Vaca, Christian Hederich-Martínez
DOI:10.7821/naer.2015.7.124
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
pages 84-90
Cover Image
Virtual worlds and social and educational inclusion: case study at Secondary Education Institute Cal Gravat
Mundos virtuales e inclusión social y educativa: estudio de caso en el IES Cal Gravat
Linda Castañeda Quintero, María del Mar Román García, Ramón Barlam Aspasch
DOI:10.7821/naer.2015.4.99
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
 INFOGRAPHY
 INFOGRAPHY (ES)
pages 91-98
Articles
Integration processes of a Romanian group in a Huelva village through family life stories
Procesos de integración del colectivo rumano a través de las historias de vida familiares en un pueblo onubense
Antonia María Diaz Reales, Ignacio Aguaded-Gómez
DOI:10.7821/naer.2015.7.101
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
pages 99-106
Cover Image
Inclusive education in schools in rural areas
La Educación Inclusiva en los colegios de zonas rurales
J. Antonio Callado Moreno, Mª Dolores Molina Jaén, Eufrasio Pérez Navío, Javier Rodríguez Moreno
DOI:10.7821/naer.2015.4.120
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
 INFOGRAPHY
 INFOGRAPHY (ES)
pages 107-114
Professional development in teacher digital competence and improving school quality from the teachers’ perspective: a case study
La formación permanente en competencia digital docente y la mejora de la calidad del centro educativo desde la perspectiva de los docentes: un estudio de caso
Mercè Gisbert Cervera, José Luis Lázaro Cantabrana
DOI:10.7821/naer.2015.7.123
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
pages 115-122
Cover Image
Online tutoring procedure for research project supervision: management, organization and key elements
Procedimiento de tutoría on-line para la dirección de proyectos de investigación: gestión, organización y elementos clave
Antònia Dardes Mesquida, Adolfina Pérez
DOI:10.7821/naer.2015.4.110
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
 INFOGRAPHY
 INFOGRAPHY (ES)
pages 123-132
School organization and the mobilization of teachers and students in the use of a new general secondary education curriculum in East Timor
La organización escolar y la movilización de los profesores y estudiantes en el uso de un nuevo Plan de Estudios de la Educación Secundaria General en Timor Oriental
Ana Margarida Capelo, Isabel Cabrita
DOI:10.7821/naer.2015.7.135
 PDF
 SPANISH TRANSLATION
pages 133-140



The texts published in this journal, unless otherwise indicated, are subject to a Creative Commons Attribution-Noncommercial-NoDerivativeWorks 3.0 Spain license. They may be copied, distributed and broadcasted provided that the author, the journal (NAER, New Approaches in Educational Research), and the institution that publishes them are cited. Commercial use and derivative works are not permitted. The full license can be consulted on http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en.


(leer más...) Fuente: [NAER]

buscador

Google