viernes, 13 de marzo de 2015

Issue No. 40. Assessment, Certification, and Quality Assurance in Open Learning. #eLearningPapers


Hoy traemos a este espacio el último número de Open Learning , eLearning Papers:

Issue No.40 Assessment, Certification, and Quality Assurance in Open Learning

Issue No.40 Evaluación, certificación y garantía de la calidad en la enseñanza abierta
Download Print Version

Open Learning and its Future of Assessment, Certification and Quality Assurance.

Open learning is scaling up again after the ODL-peak in 1990’s. Thanks to the ongoing changes in societies, working life and technology enabled globalization of education, open education has more potential users today than ever before. The major question is how to implement it for achieving best learning results.

Many initiatives took place during the last years: The ongoing debate on Open Educational Resources was leading to the influential 2012 Paris OER Declaration by UNESCO. In 2013, the "Opening up Education" communication was published by the European Commission demanding for "Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources". And this year, the "Declaration of Crete" calling for "Re-establishing Openness as Default" was approved in a common workshop of the International Community for Open Research and Education (ICORE) and the Open Education Consortium (OEC) at the international LINQ conference 2014.

Today open learning is introduced in many educational systems and sectors throughout Europe thanks to major flagship initiatives like Open Discovery Space and Inspiring Science Education involving all 28 EU member states and beyond. The proof of concept and potential benefits will be demonstrated and evaluated in the next years requiring a strong focus on assessment, on certification and in particular on the key quality dimension in open learning. Currently the vision of open learning is applied and amended for opening up education combining innovations and quality (Stracke 2014).

This issue of eLearning Papers presents a collection of in-depth articles and reports from the field on "Assessment, certification, and quality assurance in open learning". These papers provide a comprehensive glimpse to what is taking place in open learning today.

Download Print Version
Languages
en, de, es, fr, pl, it


La enseñanza abierta y el futuro de la evaluación, certificación y garantía de la calidad

La enseñanza abierta continúa su ascenso desde el auge que experimentó la EAD (educación abierta y a distancia) en los años 90. Gracias a los constantes cambios en las sociedades, la vida laboral y la globalización de la educación propiciada por la tecnología, la educación abierta tiene hoy en día más usuarios potenciales que nunca. El principal interrogante es cómo aplicarla para cosechar los mejores resultados de aprendizaje posibles.

Son muchas las iniciativas que se han llevado a cabo en los últimos años: el debate en curso sobre los Recursos Educativos Abiertos dio lugar a la influente declaración de la UNESCO de París de 2012 sobre los REA. En 2013, la Comisión Europea publicó el comunicado «Opening up Education» (Apertura de la educación) en la que se abogaba por la «enseñanza y el aprendizaje innovadores para todos a través de las nuevas tecnologías y los recursos educativos abiertos». Y este año se aprobó la «Declaración de Creta», en donde se hace un llamamiento a favor del «restablecimiento de la apertura por defecto», en un taller conjunto de laComunidad Internacional para la Investigación Abierta y la Educación(ICORE) y el Consorcio de Educación Abierta (OEC) en el marco de la conferencia internacional LINQ celebrada en 2014.

Hoy en día, la enseñanza abierta forma parte de muchos sistemas y sectores educativos de toda Europa gracias a iniciativas emblemáticas como el Open Discovery Space (Espacio de Descubrimiento Abierto) y la Inspiring Science Education (Educación gracias a la Ciencia Innovadora) en las que participan los 28 estados de la UE y otros países. En los próximos años se demostrarán y evaluarán la prueba de concepto y los potenciales beneficios. Para ello será necesario centrarse especialmente en la evaluación, la certificación y, sobre todo, en la dimensión clave de la calidad en el ámbito de la enseñanza abierta. En la actualidad, la visión de la enseñanza abierta se está aplicando y modificando en aras de una educación innovadora y de calidad (Stracke 2014).

Este número de eLearning Papers presenta una colección de artículos detallados e informes de campo sobre «evaluación, certificación y garantía de la calidad en la enseñanza abierta». Estos artículos brindan una completa panorámica de lo que está sucediendo hoy en día en el ámbito de la enseñanza abierta.

Download Print Version

Guest Editors
Christian M. StrackeManaging Director of TELIT Research Institute

Tapio KoskinenSecretary General - EDII Secretariat


Articles

Quality Assurance for OER : Current State of the Art and the TIPS Framework
Author(s):Paul Kawachi

Students as evaluators of open educational resources
Author(s):Vivien Rolfe

Student’s Quality perception and learning outcomes when using an open accessible eLearning-resource
Author(s):Kerstin Bissinger

An Assessment-Recognition Matrix for Analysing Institutional Practices in the Recognition of Open Learning
Author(s):Gabi Witthaus, Bernard Nkuyubwatsi,Grainne Conole, Andreia Inamorato dos Santos,Yves Punie

Peer-review Platform for Astronomy Education Activities
Author(s):Pedro Russo, Thilina Heenatigala,Edward Gomez, Linda Strubbe

Seven features of smart learning analytics - lessons learned from four years of research with learning analytics
Author(s):Martin Ebner, Behnam Taraghi, Anna Saranti, Sandra Schön

Quality assurance in online learning: The contribution of computational linguistics analysis to criterion referenced assessment
Author(s):Lyn Goldberg, Alison Canty

(leer más...) Fuente: [open education ]

2 comentarios:

Sandra Merchan Rubiano dijo...

Son algunos pasos en el reconocimiento de la educación abierta como posible

eraser Juan José Calderón Amador dijo...

aún muchos pasos quedan doña Sandra Merchan ... encantao de tenerla por este espacio ... ;-)

buscador

Google