miércoles, 16 de abril de 2014

#MOOC, #elearning, TIC , Louvain, xMOOC, @ictlogist , cMOOC, ... LEARA

MOOC et e-learning, quelles différences ?Hoy traemos a este espacio para nuestra muy abandona sección  [5 enlaces][5 links] un variaito de e-learning y MOOC :

1) MOOC et e-learning, quelles différences ? in Thot Cursus


Créé le mardi 15 avril 2014  |  Mise à jour le mardi 15 avril 2014
La semaine passée, une internaute a adressé une question à Thot sur Twitter : "Quelle différence entre MOOCs et e-learning ?"
"Difficile de répondre en 140 caractères..." a répondu notre community manager... Voici donc la réponse, un peu plus longue.
Au sens strict du terme, le MOOC est une des modalités de l'e-learning. C'est en effet un cours distribué par la voie numérique, que les participants suivant à distance de l'organisme qui le dispense.
Mais cette réponse n'épuise pas le sujet. Au fil des années en effet, ce que l'on appelle "e-learning" ou FAD (formation à distance, qui n'est pas la traduction exacte d'e-learning mais est souvent utilisée comme telle) a acquis des caractéristiques particulières, qui ne sont pas toujours, ni dans leur totalité, identiques à celles des MOOCs.

E-learning, e-learning et e-learning

Très schématiquement, on range dans la catégorie "e-learning" trois objets / dispositifs distincts :
Le cours en ligne fermé, distribué par un organisme de formation ou un établissement d'enseignement, destiné à un groupe d'apprenants régulièrement inscrits et ayant donc acquitté des droits d'inscription, distribué sur une plateforme (Learning Management System ou LMS), dispensé seul ou dans le cadre d'un parcours de formation, diplômant ou pas. Ce cours est généralement animé par un enseignant ou un tuteur qui assure la communication avec les participants et peut aussi animer des temps de formation en direct (appelés "synchrones"). Il comprend des ressources de contenus (ie : la partie "cours"), des activités d'apprentissage (ie : des exercices à faire, des épreuves d'évaluation...) et un espace d'interaction (généralement un forum) qui permet aux participants d'interagir entre eux et avec les animateurs du cours. 
Exemples :

2) Louvain, pôle européen des "TIC" in 7 SUR 7  :
L'arrondissement de Louvain est l'une des régions européennes où les technologies de l'information et de la communication (TIC) se développent le mieux. C'est ce qui ressort d'un classement publié par la Commission européenne. Bruxelles est la deuxième région belge classée.


La Commission a publié une étude qui recense les pôles européens d'excellence dans le domaine des TIC. Elle a analysé pour plus de 1.300 régions des critères tels que l'accès à des universités et des centres de recherche de pointe, la disponibilité de capital-risque, la présence de réseaux internationaux et la capacité de transfert des connaissances sur le marché et l'emploi.

3) MOOCs, cMOOCs and xMOOCs: time to split up de nuestro amigo UOCiano @ictlogist  profesor e investigador Sociedad de la Información, Brecha Digital, TIC y Desarrollo salúos y salú desde Zeviya CalYFlato IndePendiente ... la cuna del PARO EN EUROPA .. na menos que el 36,3 % ..
0000004173_keep_calm_and_mooc_away
Keep calm and MOOC away poster
Some weeks ago I was contacted by a doctoral student who is doing her dissertation on MOOCs. She was sending along a questionnaire on how to define and characterize MOOCs to which I had hard times to answer. The reason was not that the questions were specially difficult, but that the answers had very different mileage depending on whether you had in mind cMOOCs or xMOOCs. The feeling was not new: every time I read on the news something about MOOCs or have a conversation among colleagues on the topic, the difference (the huge differences) between the two models make any judgement difficult until some quite major clarifications are made.
As the questions from the doctoral student where appropriate, I thought I would take the chance, in answering them, to stress how cMOOCx differ from xMOOCs and, consequently, what a good idea would be to split up one model from the other one. My intention is far from aiming at coining a new term — there already exists even a taxonomy with 8 types of MOOC by Donald Clark — but reflecting on these differences and, in some way, extend the excellent work by Li Yuan, Stephen Powell and Bill Olivier at Beyond MOOCs: Sustainable Online Learning in Institutions.
Here, thus, comes the questionnaire and my answers:

A questionnaire about MOOCs




“Global E-learning Market 2014-2018 with Adobe Systems Inc., Blackboard Inc., Oracle Corp., and SAP AG Dominating”
The Global E-learning market to grow at a CAGR of 25% to 2018.
The growth of the Global E-learning market is driven by several factors, of which the increasing acceptance of E-learning in the Corporate sector is a major driver. In order to reduce training costs and increase employee productivity, companies are increasingly adopting E-learning solutions. The introduction of HTML5 has boosted the growth of the Global E-learning market. For instance, HTML5 has reduced the need for creating apps used for E-learning. In addition, HTML5 is compatible with many web browsers and mobile OS, and is capable of providing better performance, and enriched multimedia and connectivity. Flash was the major platform used by content developers before the advent of HTML5. However, as many mobile devices do not support flash content, HTML5 is now increasingly being used to deliver interactive content and videos through mobile phones. Despite the many benefits associated with HTML5, it is still considered a new technology, and content developers are not experienced enough to develop content through it. However, this trend is catching up fast and is likely to contribute to the growth of the Global E-learning market in the near future.

5) Calgary's Leara E-learning Inc. Unveils Next-Generation e-learning Interface in PR WEB 
Today, Calgary's Leara e-Learning Inc. released the Elevate5™ interface for Adobe Edge Animate, which, for the first time, gives e-learning developers the ability to create custom narrated and interactive computer-based training that can be viewed on all devices, including Apple's iPhone and iPad.
Calgary, Canada (PRWEB) April 15, 2014
Since 2010, when Steve Jobs published an open letter against the use of the Adobe Flash plug-in, e-learning developers around the world have been struggling to find alternative ways to deliver compelling learning experiences on the web that are universal across all browsers. Today, Calgary's Leara e-Learning Inc. released the Elevate5™ interface for Adobe Edge Animate, which, for the first time, gives e-learning developers the ability to create custom narrated and interactive computer-based training that can be viewed on all devices, including Apple's iPhone and iPad.
Connor Gottfried, CEO, explains: "Unlike other HTML5 solutions, which rely on templates and wizards, and greatly restrict the developer, the Elevate5™ solution uses Adobe Edge Animate as the authoring tool. Edge Animate's open structure and use of the JavaScript programming language 

 Fuente: [ varias]

buscador

Google