viernes, 29 de enero de 2010

eLearning progress in higher education: The voice of experience. Interview with Tony Bates

Hoy traemos esta entrevista al Dr. Tony Bates (editor del blog e-learning &  distance education resources) , realizada por Adriana Tomescu ... en el portal elearningeuropa.info ... sobre el progreso del elearning en la educación superior... Su respuesta a la primera pregunta ya nos da unas precisas indicaciones de dónde venimos, dónde estamos ..y hacia dónde podríamos ir (cuán reflejados vemos en ese párrafo nuestros centros universitarios...!!!! ) ... me he permitido traducir con Google Traductor y remarcar en negrita ese párrafo (se entiende clarísimamente creo a pesar de la tradución maquínica)... y el NO VA A SUCEDER ..me ha impactao de verdad... ;-) buena lectura...

18 Ene 2010. 345 visitas
Entrevistado: Tony Bates, former Research Chair in e-Learning, Open University of Catalonia in Barcelona, Spain and President and CEO of Tony Bates Associates Ltd.

Entrevistador
Silvia –Adriana Tomescu , Librarian, Central University Library Bucharest – Political Science Faculty Library

Dr. Tony Bates is a keynote speaker, much in demand, who has worked in more than 40 countries specialising in the strategic use of elearning in higher education. Silvia–Adriana Tomescu interviewed him to find out about his opinions on how to improve the present implementation of elearning in higher education institutions.
New technologies involve new methods of teaching, learning and training. However, the universities lack well-defined structures to accomplish it. Who should teach/train e-teachers?
Good question. The normal practice is to establish a Teaching and Learning or Professional Development centre with experts on pedagogy and educational technology. However attendance at workshops organized by these centers is usually voluntary, and often the professors who need it most don't come. Some faculties/academic departments delegate a 'respected' academic within the department to be responsible for professional development of their colleagues, particularly newly appointed young professors. These are both what I would call weak approaches, although better than nothing.
What is really needed (and won't happen) is for professors to be formally accredited following training in teaching. This would best be done by radically reforming the post-graduate training to include training in teaching as well as research as part of the Ph.D. process.
Las nuevas tecnologías implican nuevos métodos de enseñanza, aprendizaje y formación. Sin embargo, las universidades carecen de estructuras bien definidas para lograrlo. ¿Quién debe enseñar, tren, e-maestros?
Buena pregunta. La práctica normal es establecer una enseñanza y el aprendizaje profesional o centro de desarrollo con los expertos en pedagogía y tecnología educativa. Sin embargo, la asistencia a los talleres organizados por estos centros suele ser voluntaria, y con frecuencia los profesores que más lo necesitan no vienen. Algunas facultades y departamentos académicos delegado de un "respetado" académico en el departamento que será responsable de desarrollo profesional de sus colegas, sobre todo los recién nombrados profesores jóvenes. Ambos son lo que yo llamaría los enfoques débiles, aunque es mejor que nada.
Lo que realmente se necesita (y no va a suceder) es para los profesores, a ser formalmente acreditado una formación en la enseñanza. Esto se podría realizar por reformar radicalmente la formación de postgrado a fin de incluir la formación en la enseñanza, así como la investigación como parte del proceso de doctorado.

Is the scientific research now a hybrid process (in terms of using the informational resources)?
I believe that in knowledge-based societies, all teaching and research needs to include the use of information technology, because this is how knowledge is now being created, stored and organized. (leer más... vínculo modificado en 2015 enero , roto)

Fuente: [elearningeuropa.info]

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